Fotokungen serviceärenden
Startsida / Kundservice / Reklamation & Reparation / Fotokungen serviceärenden
Med anledning av Fotokungens konkurs, erbjuder vi dig som kund att lämna in dina garanti- och reparationsärenden för produkter köpta från Fotokungen, hos oss på Scandinavian Photo.
Scandinavian Photo arbetar tätt ihop med alla större tillverkare och leverantörer inom foto och video, och har samarbetsavtal med ett stort nätverk av verkstäder. Oavsett vilken produkt du har köpt hos Fotokungen så kommer vi göra vårt yttersta för att hjälpa dig snabbt och effektivt. Vid godkänt garantiärende utgår självklart ingen kostnad.
För att skapa ett garantiärende behöver du besöka en av våra butiker i Stockholm, Malmö eller Borås, eller kontakta oss via vår kundservice. Du behöver kunna uppvisa ditt köpbevis från Fotokungen för att åberopa din garanti.
Ovanstående löfte gäller från och med 2024-10-18 och tills vidare. Vi lämnar inga ytterligare garantier utöver de som är utfästa av respektive tillverkare.
Produkter som är utanför garantiperioden, eller som har blivit skadade på ett sådant sätt att garantin inte täcker felet, är du givetvis också varmt välkommen att anförtro åt oss. Vi kan hjälpa dig att skicka vidare till rätt verkstad och att ta fram ett kostnadsförslag för reparation. Läs mer om hur du beställer reparation här.
Tar ni emot returer också?
Tyvärr kan vi inte erbjuda ordinarie returrätt eller öppet köp på produkter köpta hos Fotokungen, men däremot går det bra att byta in din utrustning hos oss. Oavsett om din nyinköpta kamera eller objektiv är använda, eller bara är uppackade, så tar vi emot dem i utbyte mot ett presentkort som du kan använda både online och i våra butiker. Läs mer om inbyten här.