Kundservice
Vad behöver du hjÀlp med?
PÄ grund av övergÄngen till nytt system Àr det för nÀrvarande nÄgot lÀngre svarstid Àn vanligt hos kundservice. Vi kommer att göra vÄrt bÀsta för att svara pÄ alla förfrÄgningar sÄ snabbt som möjligt. Tack för ditt tÄlamod!
Du Àr varmt vÀlkommen att kontakta vÄra experter för rÄdgivning, support och köphjÀlp!
Kontaktuppgifter
KontaktformulÀr: Skriv till oss
Telefon: Â 0770-77 11 00
Chatt: Chatta med vÄr digitala kollega Spencer!
Ăppettider
MĂ„ndagâfredag: 09:00â18:00
Lördag: StÀngt
Söndagar och helgdagar: StÀngt
Vanliga frÄgor och svar
Varför Àr inte min bestÀllning skickad Àn?
Den vanligaste anledningen till att din bestÀllning inte har skickats Àr att produkten Àr slut i vÄrt lager och att vi vÀntar pÄ leverans frÄn leverantören. Vi kommer att informera dig löpande via mejl om statusen för din bestÀllning.
Hur ser jag om en produkt finns i lager?
PĂ„ produktsidan pĂ„ vĂ„r hemsida kan du se lagerstatusen pĂ„ produkten. Om det stĂ„r âFinns i webblagerâ kan vi leverera produkten omgĂ„ende med vĂ„ra olika leveransalternativ. LĂ€s mer om vĂ„ra olika lagerstatusar hĂ€r.
Hur spÄrar jag min bestÀllning?
NÀr din bestÀllning har skickats frÄn vÄrt lager fÄr du ett mejl om hur du spÄrar ditt paket. Om du har valt leverans med PostNord kan du Àven skapa ett konto i deras app och spÄra din bestÀllning dÀr. Om du har valt att hÀmta i butik gÄr det inte att spÄra bestÀllningen.
Kan jag avboka min bestÀllning?
Du kan inte sjÀlv avboka din bestÀllning. Kontakta oss omgÄende, sÄ ser vi över om det gÄr att stoppa din bestÀllning innan den skickas frÄn oss. Vi gör vÄrt bÀsta för att behandla alla bestÀllningar sÄ snabbt som möjligt och dÀrför Àr det inte alltid att möjligt att avbryta. Om din bestÀllning kommit lÄngt i processen eller redan har skickats behöver du istÀllet göra en retur.
Hur returnerar jag en produkt?
Börja med att lÀsa hÀr om hur en retur gÄr till, för att se om du kan anvÀnda ÄngerrÀtt eller öppet köp. Registrera ditt returÀrende online eller ta med din produkt och ditt kvitto till nÄgon av vÄra butiker, sÄ hjÀlper vi dig pÄ plats.
Vilka olika betalningsalternativ finns det?
Vi erbjuder kortbetalning, Swish, fakturabetalning, delbetalning, flexibel delbetalning samt direktbetalning via internetbank. Vi erbjuder Àven betalning med presentkort som Àr köpt hos oss. VÀlj det som passar dig bÀst, helt enkelt!
Varför fÄr jag inte upp faktura som ett betalningsalternativ i kassan?
Om du inte fÄr upp faktura som ett valalternativ i kassan kan det bero pÄ exempelvis din kreditvÀrdighet eller att du har skrivit in felaktiga uppgifter. Har du frÄgor kring kreditvÀrderingen kan du kontakta Svea.
NĂ€r kommer min faktura?
Du kommer att fÄ din faktura via mejl nÀr vi har skickat din bestÀllning frÄn vÄrt lager. Om du saknar din faktura kan du kontakta Svea.