Kundservice
Handla tryggt hos oss. Vi följer rådande rekommendationer och gör vårt bästa för att du ska få en trygg och säker köpupplevelse. Därför ökar vi nu bemanningen på vår kundservice. Du är varmt välkommen att kontakta våra experter för rådgivning, support och köphjälp!
Kontaktuppgifter
E-post: info@scandinavianphoto.se
Telefon: 0770-77 11 00
Chatt: Chatta med oss på Messenger!
Öppettider
Måndag–fredag: 09:00–18:00
Lördag: Stängt
Sön- och helgdagar: Stängt
Hantering av smittspridning
Säkerheten och hälsan hos vår personal och våra kunder är vår högsta prioritet. Här kan du läsa mer om de åtgärder vi på SP har tagit för att minska smittspridningen.
FAQ – Vanliga frågor & svar
LEVERANS
När kommer min faktura?
Din faktura skickas till din mejl när din beställning har lämnat vårt lager. Om din beställning är en förhandsbeställning, beställningsvara eller om varan är slut på lager kan det dröja ett tag innan du får din faktura.
Hur spårar jag min beställning?
När din beställning har skickats från oss skapas ett försändelse-ID som vi skickar till dig via mejl. Med hjälp av det kan du spåra din beställning. Du hittar även ditt förändelse-ID på "Mina sidor" om du var inloggad på ditt konto när du gjorde din beställning.
Varför är inte min beställning skickad?
Den vanligaste orsaken till att en beställning inte har skickats är att produkten är slut på lager och att vi väntar på leverans från leverantören. Om du vill veta vilken lagerstatus en produkt har kan du hitta det på produktsidan, eller kontakta oss för mer information.
GARANTI & ÖPPET KÖP
Vad har jag för garanti på min produkt?
Vi erbjuder samma garantier som tillverkarna gör, vilket alltid är minst ett år. Vissa tillverkare har längre garanti – information om det hittar du i produktbeskrivningen. En del tillverkare har också kortare garanti, vilket oftast gäller förbrukningsvaror såsom projektorlampor och batterier.
Jag ångrar mitt köp, hur returnerar jag en produkt?
Om du vill göra en retur behöver du kontakta vår kundservice. Vi skickar en retursedel till dig digitalt eller via post, så att du kan returnera din produkt via ditt ombud.
BESTÄLLNING & BETALNING
Hur ser jag om en produkt finns i lager?
Aktuell lagerstatus för webb och butik hittar du på sidan för produkten. Där kan du också se om produkten finns i lager just nu, om det är en beställningsvara eller om den är beställd från leverantör.
Vilka olika betalsätt finns det?
När du beställer online kan du välja mellan följande betalsätt:
- Kortbetalning (Visa/MasterCard)
- Swish
- Faktura
- Delbetalning
- Direktbetalning via internetbank
- Presentkort