Leverans

Här kan du läsa mer om våra leveransalternativ och se vilket som passar dig bäst. Du hittar även information om lagerstatus, delleverans, avisering, inte uthämtad beställning, spårning, felleverans och transportskador.

Bra att veta

De leveranstider som är angivna gäller endast för produkter som finns i lager. Alla leveransalternativ kräver identifiering eller signering när du tar emot eller hämtar ut din beställning.

Leveransalternativ

I samarbete med PostNord och Budbee erbjuder vi prioriterad leverans, standardleverans, hemleverans dagtid och kvällstid, företagspaket, hämta i butik och utrikesleverans.

Leveransalternativen som visas i kassan beror på vilka uppgifter du skriver in – exempelvis kan alternativen skilja sig beroende på om produkten finns i lager, vilken leveransort du skriver in, eller om du handlar som privatperson eller företag.

Prioriterad leverans

Din beställning prioriteras på vårt centrallager och levereras till ditt ombud eller vald paketbox. Vid leverans till ombud får paketet maximalt ha en vikt på 20 kilo och en längd på 1,5 meter. Vid leverans till paketbox får paketet maximalt ha måtten 40x40x56 centimeter. Om paketet är större än dessa mått eller om paketboxen är full, kommer det istället att skickas till närmaste ombud.

Leverans med PostNord
1–2 arbetsdagar – om du beställer innan klockan 14:00 på en helgfri vardag skickar vi normalt din beställning samma dag.
79 kronor

Standardleverans

Din beställning levereras till ditt ombud eller din brevlåda. Paketet får maximalt ha en vikt på 20 kilo och en längd på 1,5 meter. Om paketet är större eller tyngre än maxgränsen kommer det istället att levereras till en terminal nära din adress.

Leverans med PostNord
3–4 arbetsdagar
69 kronor (Fri frakt vid köp över 500 kronor för dig som privatperson)

Hemleverans dagtid

Din beställning levereras till din dörr under dagtid. Paketet får maximalt ha en vikt på 35 kilo och en längd på 2 meter. Om paketet är större eller tyngre än maxgränsen kommer det istället att levereras till en terminal nära din adress.

Leverans med PostNord
1–3 arbetsdagar
199 kronor

Hemleverans kvällstid

Din beställning levereras till din dörr, valfri kväll klockan 17:00–22:00. Paketet får maximalt ha en vikt på 20 kilo och en längd på 1,2 meter. Om paketet är större eller tyngre än maxgränsen kommer det istället att levereras med PostNord till en terminal nära din adress.

Leverans med Budbee
1–2 arbetsdagar – om du beställer innan kl. 14:00 på en helgfri vardag skickar vi normalt din beställning samma dag.
99 kronor

Företagspaket (gäller endast för företagskunder)

Din beställning levereras till ditt företags leveransadress under dagtid. För att PostNord ska kunna leverera beställningen måste företagsnamnet synas tydligt på leveransadressen, i form av en skylt eller liknande. Paketet får maximalt ha en vikt på 35 kilo och en längd på 1,75 meter. Om paketet är större eller tyngre än maxgränsen kommer det istället att levereras till en terminal nära din adress.

Leverans med PostNord
1–2 arbetsdagar
199 kronor

Hämta i butik

Din beställning skickas från vårt centrallager i Borås och levereras till den butik du har valt. Invänta avisering via sms från oss innan du hämtar ut din beställning. Paketet måste hämtas ut inom sju dagar efter avisering.

Leverans till vår butik i Stockholm, Serviceshop Borås eller Serviceshop Malmö
2–4 arbetsdagar
Fri frakt

Utrikesleverans

Om din beställning ska skickas utanför Sverige behöver du kontakta vår kundservice. Vi hjälper dig att göra din beställning och ta reda på vilka priser som gäller.

Lagerstatus

Här kan du läsa mer om vad lagerstatusen för en produkt innebär, och få svar på om produkten finns i lager, om den är beställd från leverantör och om det finns en beräknad leveranstid.

Finns i webblager

Produkten finns i lager och kan levereras omgående med våra olika leveransalternativ.

Beräknad i webblager år-månad-dag

Produkten finns inte i lager men är beräknad att komma in från leverantören det datum som är angivet.

Beräknad i webblager i början/mitten/slutet av månad

Produkten finns inte i lager men är beräknad att komma in från leverantören i början, mitten eller slutet av den månad som är angiven.

Beställd, okänd leveranstid

Produkten finns inte i lager men är beställd från leverantören till oss. När du har genomfört ditt köp kommer vi att informera dig löpande om statusen för din beställning.

Beställs från leverantör, leverans inom X–X dagar

Produkten finns i lager hos leverantören och beställs specifikt till dig när du har genomfört ditt köp. Levereras inom det antal dagar som är angivet.

Beställs från leverantör till dig

Produkten finns inte i lager och beställs från leverantören specifikt till dig. Detta innebär att leveranstiden kan ta längre tid än normalt. När du har genomfört ditt köp kommer vi att informera dig löpande om statusen för din beställning.

Okänd leveranstid

Produkten finns inte i lager och har inte beställts från leverantören än.

Inte köpbar

Produkten går inte att beställa, vilket exempelvis kan bero på att produkten har utgått ur sortimentet, att det är en kampanjprodukt som har sålts slut, eller att det är en produkt som bara kan förhandsbokas och inte har ett pris än.

Delleverans av din beställning

Om din beställning innehåller flera produkter varav en del inte finns i lager hos oss, skickar vi produkterna i flera leveranser till dig. Det gör vi för att säkerställa att du får dina produkter så snabbt som möjligt. Delleverans sker helt utan extra kostnad för dig. Du betalar endast för leveransalternativet som du valde vid beställningen.

Du får separata leveransbekräftelser via mejl för varje delleverans. I mejlets bifogade pdf kan du se vilka produkter som har skickats från oss.

Vill du inte ha delleverans?

Om du hellre vill få hela din beställning levererad i ett paket, går det självklart bra. Då väntar vi tills alla produkter i din beställning finns i lager, och levererar dem sedan till dig tillsammans. Kontakta vår kundservice direkt när du har gjort din beställning, så hjälper vi dig med detta. Observera att leveranstiden blir längre om du väljer detta alternativ.

Avisering

Har du valt prioriterad leverans eller standardleverans?

När ditt paket är redo att hämtas ut får du en avisering av PostNord via sms med information om vilket ombud det finns hos. Om du inte skrev in ett mobilnummer när du beställde får du i stället en avi i din brevlåda med information om detta.

Har du valt hemleverans?

När din beställning har skickats från vårt lager får du en avisering via sms från Budbee (vid Hemleverans kvällstid) eller PostNord (vid Hemleverans dagtid), där du får välja vilken dag och tid du vill ha leverans. Om du har skapat ett konto i Budbees app får du aviseringen där.

Har du valt leverans direkt till företagets adress?

När din beställning har skickats från vårt lager får du inte en avisering från PostNord om att leveransen är på väg. Paketet levereras direkt till adressen som du har valt och signeras av mottagaren. Om det inte är någon på plats som kan ta emot paketet, levereras det till närmaste terminal och du får en avisering om det via sms.

Har du valt att hämta i butik?

När din beställning är redo att hämtas ut får du en avisering via sms från oss. Invänta avisering från oss innan du hämtar ut din beställning. Paketet måste hämtas ut inom sju dagar efter avisering.

Inte uthämtad beställning

Om du har gjort en beställning hos oss som du inte har hämtat ut från ombudet eller vår butik, eller om adressen som du har skrivit in för hemleverans är felaktig, tar vi ut en avgift på minst 295 kronor. Detta gäller även vid budleveranser. Summan motsvarar våra kostnader för hantering och frakt. En beställning som inte är uthämtad betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.

Spåra din beställning

Har du valt leverans med PostNord?

Om du har valt leverans med PostNord (Prioriterad leverans, standardleverans, hemleverans dagtid eller företagspaket) kan du spåra din beställning via länken som skickas till dig via mejl. Du kan även skapa ett konto i PostNords app och spåra din beställning där. Här kan du läsa mer och ladda ner appen.

Har du valt hemleverans kvällstid med Budbee?

Om du har valt hemleverans med Budbee får du en avisering med en spårningslänk via sms. Du kan även skapa ett konto i Budbees app och spåra din beställning där. Här kan du läsa mer och ladda ner appen.

Har du valt att hämta ditt paket i någon av våra butiker?

Om du har valt att hämta i butik går det inte att spåra beställningen. Vi kommer att skicka en avisering till dig via sms när paketet finns att hämta ut i butiken du har valt.

Felleverans och transportskador

När du hämtar ut eller tar emot ditt paket är det viktigt att du kontrollerar eventuell felleverans eller transportskada.

Om du upptäcker att din leverans är felaktig eller att din produkt är skadad, måste du kontakta vår kundservice så snart som möjligt. Skicka ett mejl till info@scandinavianphoto.se med ditt kvitto, information om felet, och bilder på produkterna i sin originalförpackning.

Om du upptäcker en transportskada, måste du direkt anmäla skadan till ditt utlämningsställe eller till transportören som har kört ut paketet till dig. Du måste även kontakta vår kundservice. Vid dold skada måste du kontakta oss inom 7 dagar, annars kan du inte göra anspråk för transportskadan.

Teknik för kreativt skapande är vår passion.

Vi på SP älskar kreativitet och vårt fokus är att erbjuda högkvalitativa produkter till teknikintresserade människor. Med personlig service och expertrådgivning skapar vi lösningar som är skräddarsydda för dig och ditt ändamål – till bra priser.

Let's be friends!
Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Häng med i teknikbranschen! Prenumerera på vårt nyhetsbrev och ta del av exklusiva erbjudanden, de senaste nyheterna från ledande varumärken i branschen och massvis med inspiration.

Scandinavian Photo använder sig av cookies för att sajten ska fungera bättre för dig som användare. Om du inte accepterar användandet av cookies kan du enkelt stänga av det i inställningarna för din webbläsare. Dock kan det medföra att vissa funktioner på sajten inte fungerar som de ska.