Leverans
Startsida / Kundservice / Leverans & Lagerstatus
HÀr kan du lÀsa mer om vÄra leveransalternativ och se vilket som passar dig bÀst. Du hittar Àven information om lagerstatus, delleverans, avisering, inte uthÀmtad bestÀllning, spÄrning, felleverans och transportskador. |
Bra att veta
De leveranstider som Àr angivna gÀller endast för produkter som finns i lager. Alla leveransalternativ krÀver identifiering eller signering nÀr du tar emot eller hÀmtar ut din bestÀllning.
Leveransalternativ
I samarbete med PostNord erbjuder vi prioriterad leverans, standardleverans, hemleverans, företagspaket, leverans till butik och utrikesleverans.
Leveransalternativen som visas i kassan beror pĂ„ vilka uppgifter du skriver in â exempelvis kan alternativen skilja sig beroende pĂ„ om produkten finns i lager, vilken leveransort du skriver in, eller om du handlar som privatperson eller företag.
Prioriterad leverans
Din bestÀllning prioriteras pÄ vÄrt centrallager och levereras till ditt ombud eller vald paketbox. Vid leverans till ombud fÄr paketet maximalt ha en vikt pÄ 20 kilo och en lÀngd pÄ 1,5 meter. Vid leverans till paketbox fÄr paketet maximalt ha mÄtten 40x40x56 centimeter. Om paketet Àr större Àn dessa mÄtt eller om paketboxen Àr full, kommer det istÀllet att skickas till nÀrmaste ombud eller direkt till din adress.
Leverans med PostNord
1â2 arbetsdagar â om du bestĂ€ller innan klockan 14:00 pĂ„ en helgfri vardag skickar vi normalt din bestĂ€llning samma dag.
99 kronor
Standardleverans
Din bestÀllning levereras till ditt ombud eller din brevlÄda. Paketet fÄr maximalt ha en vikt pÄ 20 kilo och en lÀngd pÄ 1,5 meter. Om paketet Àr större eller tyngre Àn maxgrÀnsen kommer det istÀllet att levereras till en terminal nÀra din adress eller direkt till din adress.
Leverans med PostNord
3â4 arbetsdagar
79 kronor
Fri frakt vid köp över 1 500 kronor för dig som privatperson
Hemleverans
Din bestÀllning levereras till din dörr, valfri tid beroende pÄ ditt postnummer. Paketet fÄr maximalt ha en vikt pÄ 20 kilo och en lÀngd pÄ 2 meter. Om paketet Àr större eller tyngre Àn maxgrÀnsen kommer det istÀllet att levereras till en terminal nÀra din adress.
Leverans med PostNord
1â3 arbetsdagar
119 kronor
Företagspaket (gÀller endast för företagskunder)
Din bestÀllning levereras till ditt företags leveransadress under dagtid. För att PostNord ska kunna leverera bestÀllningen mÄste företagsnamnet synas tydligt pÄ leveransadressen, i form av en skylt eller liknande. Paketet fÄr maximalt ha en vikt pÄ 20 kilo och en lÀngd pÄ 1,75 meter. Om paketet Àr större eller tyngre Àn maxgrÀnsen kommer det istÀllet att levereras till en terminal nÀra din adress.
Leverans med PostNord
1â2 arbetsdagar
199 kronor
Leverans till butik
Din bestÀllning skickas frÄn vÄrt centrallager i BorÄs och levereras till den butik du har valt. InvÀnta avisering via postnords app eller sms frÄn oss innan du hÀmtar ut din bestÀllning. Paketet mÄste hÀmtas ut inom sju dagar efter avisering.
Leverans till vÄr butik i Stockholm, Malmö eller BorÄs
2â4 arbetsdagar
Fri frakt
BudtjÀnster
Om du bor i nÀrheten av nÄgon av vÄra butiker sÄ erbjuder vi snabba budtjÀnster med leverans hem till dig, redan samma dag. LÀs vad som gÀller för Stockholm, Malmö eller BorÄs. Kontakta vÄr kundservice sÄ hjÀlper vi dig gÀrna!
Utrikesleverans
Om din bestÀllning ska skickas utanför Sverige behöver du kontakta vÄr kundservice. Vi hjÀlper dig att göra din bestÀllning och ta reda pÄ vilka priser som gÀller.
Lagerstatus
HÀr kan du lÀsa mer om vad lagerstatusen för en produkt innebÀr, och fÄ svar pÄ om produkten finns i lager, om den Àr bestÀlld frÄn leverantör och om det finns en berÀknad leveranstid.
Finns i lager
Produkten finns i lager och kan levereras omgÄende med vÄra olika leveransalternativ.
BerÀknad i webblager Är-mÄnad-dag
Produkten finns inte i lager men Àr berÀknad att komma in frÄn leverantören det datum som Àr angivet.
BerÀknad i webblager i början/mitten/slutet av mÄnad
Produkten finns inte i lager men Àr berÀknad att komma in frÄn leverantören i början, mitten eller slutet av den mÄnad som Àr angiven.
BestÀlld, okÀnd leveranstid
Produkten finns inte i lager men Àr bestÀlld frÄn leverantören till oss. NÀr du har genomfört ditt köp kommer vi att informera dig löpande om statusen för din bestÀllning.
BestĂ€lls frĂ„n leverantör, leverans inom XâX dagar
Produkten finns i lager hos leverantören och bestÀlls specifikt till dig nÀr du har genomfört ditt köp. Levereras inom det antal dagar som Àr angivet.
BestÀlls frÄn leverantör till dig
Produkten finns inte i lager och bestÀlls frÄn leverantören specifikt till dig. Detta innebÀr att leveranstiden kan ta lÀngre tid Àn normalt. NÀr du har genomfört ditt köp kommer vi att informera dig löpande om statusen för din bestÀllning.
OkÀnd leveranstid
Produkten finns inte i lager och har inte bestÀllts frÄn leverantören Àn.
Inte köpbar
Produkten gÄr inte att bestÀlla, vilket exempelvis kan bero pÄ att produkten har utgÄtt ur sortimentet, att det Àr en kampanjprodukt som har sÄlts slut, eller att det Àr en produkt som bara kan förhandsbokas och inte har ett pris Àn.
Delleverans av din bestÀllning
Om din bestÀllning innehÄller flera produkter varav en del inte finns i lager hos oss, skickar vi produkterna i flera leveranser till dig. Det gör vi för att sÀkerstÀlla att du fÄr dina produkter sÄ snabbt som möjligt. Delleverans sker helt utan extra kostnad för dig. Du betalar endast för leveransalternativet som du valde vid bestÀllningen.
Du fÄr separata leveransbekrÀftelser via mejl för varje delleverans. I mejlets bifogade pdf kan du se vilka produkter som har skickats frÄn oss.
Avisering
Har du valt prioriterad leverans eller standardleverans?
NÀr ditt paket Àr redo att hÀmtas ut fÄr du en avisering av PostNord via sms med information om vilket ombud det finns hos. Om du inte skrev in ett mobilnummer nÀr du bestÀllde fÄr du i stÀllet en avi i din brevlÄda med information om detta.
Har du valt hemleverans?
NĂ€r din bestĂ€llning har skickats frĂ„n vĂ„rt lager fĂ„r du en avisering via sms frĂ„n PostNord, dĂ€r du fĂ„r vĂ€lja vilken dag och tid du vill ha leverans.Â
Har du valt leverans direkt till företagets adress?
NÀr din bestÀllning har skickats frÄn vÄrt lager fÄr du inte en avisering frÄn PostNord om att leveransen Àr pÄ vÀg. Paketet levereras direkt till adressen som du har valt och signeras av mottagaren. Om det inte Àr nÄgon pÄ plats som kan ta emot paketet, levereras det till nÀrmaste terminal och du fÄr en avisering om det via sms.
Har du valt att hÀmta i butik?
NÀr din bestÀllning Àr redo att hÀmtas ut fÄr du en avisering via sms frÄn oss. InvÀnta avisering frÄn oss innan du hÀmtar ut din bestÀllning. Paketet mÄste hÀmtas ut inom sju dagar efter avisering.
Inte uthÀmtad bestÀllning
Om du har gjort en bestÀllning hos oss som du inte har hÀmtat ut frÄn ombudet eller vÄr butik, eller om adressen som du har skrivit in för hemleverans Àr felaktig, tar vi ut en avgift pÄ minst 295 kronor. Detta gÀller Àven vid budleveranser. Summan motsvarar vÄra kostnader för hantering och frakt. En bestÀllning som inte Àr uthÀmtad betraktas inte som utnyttjande av ÄngerrÀtten.
SpÄra din bestÀllning
Har du valt leverans med PostNord?
Om du har valt leverans med PostNord (Prioriterad leverans, standardleverans, hemleverans dagtid eller företagspaket) kan du spÄra din bestÀllning via lÀnken som skickas till dig via mejl. Du kan Àven skapa ett konto i PostNords app och spÄra din bestÀllning dÀr. HÀr kan du lÀsa mer och ladda ner appen.
Har du valt att hÀmta ditt paket i nÄgon av vÄra butiker?
Om du har valt att hÀmta i butik gÄr det inte att spÄra bestÀllningen. Vi kommer att skicka en avisering till dig via sms nÀr paketet finns att hÀmta ut i butiken du har valt.
Felleverans och transportskador
NÀr du hÀmtar ut eller tar emot ditt paket Àr det viktigt att du kontrollerar eventuell felleverans eller transportskada.
Om du upptÀcker att din leverans Àr felaktig eller att din produkt Àr skadad, mÄste du kontakta vÄr kundservice sÄ snart som möjligt. Skicka ett mejl till info@scandinavianphoto.se med ditt kvitto, information om felet, och bilder pÄ produkterna i sin originalförpackning.
Om du upptÀcker en transportskada, mÄste du direkt anmÀla skadan till ditt utlÀmningsstÀlle eller till transportören som har kört ut paketet till dig. Du mÄste Àven kontakta vÄr kundservice. Vid dold skada mÄste du kontakta oss inom 7 dagar, annars kan du inte göra ansprÄk för transportskadan.