Beställning

Här kan du läsa mer om hur du går tillväga för att göra en beställning hos oss.

Bra att veta

Hos oss kan du göra en beställning online, via vår kundservice eller i någon av våra butiker. Om du handlar via offentlig sektor som exempelvis kommun och landsting, eller om du är avtalskund hos oss rekommenderar vi dig att kontakta oss för att göra en beställning.

www.scandinavianphoto.se kan du göra din beställning på svenska. Du kan även handla via vår norska, danska eller finska hemsida.

Gör en beställning via telefon eller mejl

Våra experter hjälper dig gärna att hitta rätt utrusning för dina behov. Du är varmt välkommen att kontakta oss på 0770-77 11 00 eller info@scandinavianphoto.se, måndag–fredag kl. 09:00–18:00. Du kan även besöka någon av våra butiker, så hjälper vi dig på plats.

Vi lägger din beställning med det leveransalternativ som du föredrar, och skickar sedan en länk via sms och mejl där du kan välja vilket betalningsalternativ som du vill använda. Länken är aktiv i 24 timmar och när du har valt ditt betalningsalternativ får du en orderbekräftelse via mejl, och vi börjar direkt att hantera din beställning. Av säkerhetsskäl kan du behöva identifiera dig med Mobilt BankID.

Här kan du läsa mer om de leveransalternativ och betalningsalternativ som vi erbjuder.

Gör en beställning online

Vi rekommenderar att du loggar in på ditt konto hos oss innan du går vidare till kassan. Om du inte redan är medlem kan du snabbt och enkelt skapa ett konto här. Som medlem kan du se dina tidigare beställningar, spara dina favoritprodukter och se dina personliga erbjudanden. Du blir dessutom en del av vårt community – en samlingsplats där kreativa människor kan dela erfarenheter, ställa frågor, ge tips och inspireras av varandra.

När du är inloggad och har hittat produkten som du vill köpa, lägger du den i din kundvagn genom att klicka på ”Lägg i kundvagn” på produktsidan. Därefter klickar du på knappen ”Till kassan” för att gå vidare till betalningen.

I kassan kan du se alla produkter som ligger i din kundvagn. Här kan du också registrera betalning med presentkort eller ange en rabattkod för att uppdatera det slutgiltiga priset på din beställning. Du får även rekommendationer på tillbehör som passar till dina produkter.

Nästa steg är att välja det leveransalternativ som passar dig bäst. Skriv in ditt postnummer för att få upp alternativen. Här kan du läsa mer om de leveransalternativ som vi erbjuder.

Därefter är det dags att välja betalningsalternativ tillsammans med vår samarbetspartner Svea Bank. Välj om du vill handla som privatperson eller som företagskund och fyll sedan i uppgifterna som ska vara med på beställningen. Tänk på att det är ditt ansvar att skriva in uppgifterna korrekt.

Sista steget är att slutföra din beställning. När du trycker på knappen har du godkänt Scandinavian Photos köpvillkor och Svea Banks köpvillkor. Av säkerhetsskäl kan du behöva identifiera dig med Mobilt BankID.

Order- och leveransbekräftelse

När du handlar online får du din första orderbekräftelse på vår hemsida. När vi har tagit emot din beställning skickar vi ett mejl till dig med din orderbekräftelse som en pdf, oavsett om du har handlat online, via telefon eller via mejl. Det är ditt ansvar att kontrollera att uppgifterna på orderbekräftelsen stämmer. Om någon av uppgifterna inte stämmer måste du kontakta vår kundservice omgående, så att vi kan åtgärda det. Du kan inte göra ändringar på beställningen när vi har skickat ditt paket.

Orderbekräftelsen är inte bindande och innebär inte att ett avtal har ingåtts. Ett bindande avtal ingås när vi skickar en leveransbekräftelse till dig via mejl. Innan leveransbekräftelsen har skickats kan vi neka din beställning helt eller delvis – till exempel om du har lämnat felaktig information till oss, om vi misstänker försök till bedrägeri eller på grund av slutförsäljning. Vi kommer i så fall att meddela dig via mejl så snart vi kan.

Kan jag avboka min beställning?

Du kan inte avboka din beställning själv. Kontakta vår kundservice omgående, så ser vi om det går att stoppa din beställning innan den skickas från vårt lager. Vi gör vårt bästa för att behandla alla beställningar så snabbt som möjligt och därför är det inte alltid möjligt att avboka. Om din beställning har kommit långt i processen eller redan har skickats måste du göra en retur.

Teknik för kreativt skapande är vår passion.

Vi på SP älskar kreativitet och vårt fokus är att erbjuda högkvalitativa produkter till teknikintresserade människor. Med personlig service och expertrådgivning skapar vi lösningar som är skräddarsydda för dig och ditt ändamål – till bra priser.

Let's be friends!
Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Häng med i teknikbranschen! I vårt nyhetsbrev ger vi dig exklusiva erbjudanden, de senaste nyheterna från ledande varumärken i branschen och massvis med inspiration. Genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev godkänner du att dina personuppgifter hanteras enligt vår integritetspolicy.