Det verkar som att du använder en gammal webbläsare, det kan göra att allt inte fungerar eller ser ut som det borde.

Leverans

Här kan du läsa mer om våra leveransalternativ och se vilket som passar dig bäst. Du hittar även information om aviseringar och spårning.

Leveransalternativ

Här hittar du information om de leveransalternativ du kan välja mellan när du handlar hos oss.

Privatpaket 

Leverans till ditt ombud (99,-/fri frakt vid köp över 500,-)
Vi använder oss av PostNords tjänst Mypack och levererar din beställning till ditt närmaste postombud. Leveranstiden är 2–4 arbetsdagar.

Expressfrakt

Leverans till ditt ombud (199,-)
Om du vill ha extra snabb leverans kan du välja Expressfrakt. Då skickas ditt paket från vårt lager samma dag, så länge du gjort din beställning innan klockan 14:00. Vi använder oss av PostNords tjänst Mypack och levererar din beställning till ditt närmaste postombud. Leveranstiden är 1–2 arbetsdagar.

Hempaket

Leverans hem till dig (199,-)
Vi använder oss av PostNords tjänst Mypack Home och levererar din beställning hem till din dörr. Leveranstiden är 2–4 arbetsdagar.

Avhämtning i butik

Leverans till butik (fri frakt)
Hämta din beställning i någon av våra butiker i Stockholm, Mölndal eller Malmö. Ditt paket ligger kvar i butiken i sju dagar. Om du behöver längre tid på dig kan du kontakta vår kundtjänst så låter vi paketet ligga kvar längre.

Företagspaket

Leverans till ditt företag (175,-)
Företagsbeställningar skickas till företag i Sverige och levereras till företagets leveransadress innan klockan 16:00 nästkommande helgfria vardag. För postnummer som börjar på 83 och uppåt tillkommer en leveransdag.

Utrikes

Leverans utanför Sverige (195,-)
Internationella beställningar levereras med PostNords utrikestjänster: Postpaket utrikes (för privatpersoner) och DPD Utrikes (för företag). Leveranstiden varierar beroende på vart beställningen ska skickas. Inom Europa är leveranstiden normalt 2–5 arbetsdagar.

Delleverans av din beställning

För att kunna leverera dina produkter så snabbt som möjligt skickar vi ibland flera paket till dig. Paketen kommer med olika aviseringar men är helt utan någon extra kostnad.

Ej uthämtad beställning

Om du har beställt en produkt från oss som du sedan inte hämtat ut från ombudet, debiteras en avgift om 295,- inkl. moms. Vid specialbeställda produkter debiteras du det fulla värdet av produkten samt frakt och returfrakt. En beställning som inte är uthämtad betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.

Avisering

När din beställning är redo att hämtas ut får du en avisering via sms. Där får du information om vilket utlämningsställe du kan hämta den på. Om du inte har uppgett ett mobilnummer i din beställning får du istället en avi i din brevlåda med information om detta.

Spåra paket

När din beställning har skickats från oss skapas ett försändelse-ID som vi skickar till din mejl. Med hjälp av det kan du spåra ditt paket och följa dess resa via PostNords hemsida.

Vi hjälper dig att ta bättre bilder!

Bilden, och utrustningen som gör den möjlig, har varit vår passion sedan 1982. Scandinavian Photo står för ett helhetserbjudande för film- och fotointresserade – oavsett kunskapsnivå. Utöver utrustning erbjuder vi inspiration, kunskap, utbildning och råd. Alltid samma pris, oavsett om du handlar i butik, på webben eller via telefon.

Let's be friends!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Häng med i fotobranschen! Prenumerera på Scandinavian Photos nyhetsbrev och ta del av exklusiva erbjudanden, de senaste nyheterna från ledande varumärken i branschen och massvis med inspiration.

Scandinavian Photo använder sig av cookies för att sajten ska fungera bättre för dig som användare. Om du inte accepterar användandet av cookies kan du enkelt stänga av det i inställningarna för din webbläsare. Dock kan det medföra att vissa funktioner på sajten inte fungerar som de ska.