Det verkar som att du använder en gammal webbläsare, det kan göra att allt inte fungerar eller ser ut som det borde.

Retur & reklamation

Här kan du läsa mer om vad du har för rättigheter gällande ångerrätt hos oss. Du hittar även information om hur vi hanterar returer och reklamationer.

Ångerrätt

Som konsument har du enligt Distans- och Hemförsäljningslag 2005:59, under vissa förutsättningar rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar, från den dag då du mottog produkten. Ångerrätten gäller inte datorprogram, bläckpatroner, ljud- och bildupptagningar med bruten försegling/plombering. Du som konsument har rätt att undersöka produkten för att se vad den har för egenskaper och funktion.

Om du inte är försiktig och använder eller hanterar produkten på ett sätt som inte är nödvändigt för att undersöka den, kan du bli skyldig att ersätta Scandinavian Photo för produktens värdeminskning.

Ångerrätten gäller endast konsumenter. Ångerrätten gäller ej företag.

Returnera din produkt

Har du ångrat ditt köp och vill returnera din produkt? Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig. Vi skickar en retursedel till dig digitalt eller via post, så kan du returnera din produkt via ditt ombud.

Returkostnaden är 69 kronor. Om du har betalat i förskott dras beloppet av från din återbetalning. Om du har en obetald faktura ändrar vi fakturabeloppet, och du betalar enbart för returkostnaden.

Innan du skickar tillbaka din produkt till oss måste du kontakta oss för att få din retur godkänd. Om du inte gör det fråntar vi oss allt ansvar för produkten och eventuella kostnader. Du kan även använda konsumentverkets blankett för ångerrätt för att göra din retur och skicka denna till oss med post. Snabbast och smidigast hantering får du alltid om du kontaktar oss först.

Reklamera din produkt

Är något fel med din produkt eller har en skada uppstått? Kontakta vår kundtjänst så åtgärdar vi felet omgående. Vi reklamerar produkten och ser till att skicka en ny fungerande produkt till dig.

Om du upptäcker en transportskada när du hämtar ut din beställning ska du be utlämningsstället att returnera paketet direkt. Kontakta sedan vår kundtjänst så reklamerar vi händelsen mot vår fraktpartner och hjälper dig att lägga en ny beställning.

Innan du skickar tillbaka din produkt till oss måste du kontakta oss för att få din reklamation godkänd. Detta gäller även om vi har skickat en felaktig produkt till dig. Gäller det en reparation kan det i vissa fall går snabbare att skicka direkt till tillverkare/distributör. I samband med reklamationer och garantiärenden står vi för fraktkostnaden. Som privatperson har du enligt konsumentköplagen 3 års reklamationsrätt för produkter köpta efter den 1 april 2005.

Vi hjälper dig att ta bättre bilder!

Bilden, och utrustningen som gör den möjlig, har varit vår passion sedan 1982. Scandinavian Photo står för ett helhetserbjudande för film- och fotointresserade – oavsett kunskapsnivå. Utöver utrustning erbjuder vi inspiration, kunskap, utbildning och råd. Alltid samma pris, oavsett om du handlar i butik, på webben eller via telefon.

Let's be friends!

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!

Häng med i fotobranschen! Prenumerera på Scandinavian Photos nyhetsbrev och ta del av exklusiva erbjudanden, de senaste nyheterna från ledande varumärken i branschen och massvis med inspiration.

Scandinavian Photo använder sig av cookies för att sajten ska fungera bättre för dig som användare. Om du inte accepterar användandet av cookies kan du enkelt stänga av det i inställningarna för din webbläsare. Dock kan det medföra att vissa funktioner på sajten inte fungerar som de ska.