Scandinavian Photo använder cookies, genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du detta.
Till kassan

E-post, kundtjänst

info@scandinavianphoto.se

Telefon, kundtjänst

0770-771100

Fax, kundtjänst

036-377775

Webbsupporten har öppet måndag-fredag kl 08.00-17.00


Fraktalternativ / fraktkostnad

Vi har valt att subventionera fraktkostnaden och alltid erbjuda fasta kostnader, allt för att göra det enkelt för dig som kund. Nedan ser du de fraktalternativ som är möjliga och pris för dessa.

Mypack är till för privatpersoner och levereras till ditt närmaste Postombud. Postens leveranstid är kort, 1-3 arbetsdagar. Fraktkostnad är 99 Kr inklusive moms. Vid ordervärde över 10 000 Kr inkl. moms och betalsätt postförskott, kan vissa postombud neka kontant- eller kortbetalning. Genom att ringa ditt postombud kan du få ytterligare information om vad som gäller för ditt ombud.

Företagspaket är till för företag i Sverige och levereras till företagets leveransadress innan klockan 16:00 (nästkommande helgfri måndag-fredag). För postnummer som börjar på 83 och uppåt tilllkommer 1 fraktdag. Fraktkostnad är 175 Kr inklusive moms. Brev kan du välja som fraktsätt om din försändelse väger mindre än 500 gram, få plats i ett kuvert och om värdet på produkterna ej överstiger 500 Kr. Uppfylls inte kraven ändrar vi automatiskt till Mypack/Företagspaket utan att meddela dig. Brev levereras av Posten till din brevlåda och om du valt brevpostförskott levereras brevet till ditt närmaste Postombud. Fraktkostnad är 55 Kr inklusive moms. 

Vi dellevererar inte ordrar per automatik utan skickar varorna först när hela ordern är fullständig. Vill du få varorna dellevererade kontakta oss så hjälper vi dig mot en extra fraktkostnad. Avhämtning sker i någon av våra butiker. Där kan du betala kontant, med betalkort, med Klarna (faktura eller delbetalning) eller med faktura om du är godkänd företagskund. Du får ett mail och sms då paketet ligger för avhämtning till den e-postadress och det mobiltelefonnummer som du uppgett vid beställningen. Ingen extra kostnad tillkommer för avhämtning. Mer om butiken hittar du här.

Internationell försändelse levereras med Postens utrikestjänster: Mypack eller Postpaket utrikes (För privatpersoner) samt DPD Utrikes (för företag) . Leveranstid skiftar beroende på var leveransen sker. Se Postens hemsida för vidare information. Norge: 1-4 dagar Danmark: 1-3 dagar Finland: 2-4 dagar

SMS-avisering

Om du uppgett mobiltelefonnummer när du lade din order och valt postpaket eller brevpostförskott kommer du inte att få en avi i din brevlåda. Du får istället ett SMS i din mobiltelefon som berättar på vilket postutlämningskontor du kan hämta din försändelse. Om du inte uppgett mobiltelefonnummer får du i vanlig ordning en avi i din brevlåda.

Sök paket genom kollinummer

Du kan följa ditt paket om du loggar in på vår hemsida. Där hittar du också paketets kollinummer vilket gör att du kan hämta ut paketet på postutlämningskontoret.

Avhämtas i butik

Om du väljer att avhämta din order i någon av våra butiker låter vi ordern ligga kvar i 7 dagar, om du av någon anledning inte hinner hämta upp den innom den tiden kan du kontakta butiken så låter vi ordern ligga kvar längre.

Fel vid leverans, transportskador

Vi gör alltid reklamationen från oss, om du upptäcker transportskadan vid mottagandet skall du låta utlämningsstället skicka försändelsen i retur och direkt därpå kontakta oss, så vi kan lägga en ny order till dig samt göra en reklamation mot vår fraktpartner.

Synliga skador på godset skall anmälas direkt vid mottagandet på utlämningsstället. Ett transportskadat gods skall anmälas till Posten på ankomstdagen. Dolda transportskador skall anmälas till Posten 020-232221 inom 7 dagar. Skulle något annat blivit fel i er leverans, fel vara eller fel antal, kontaktar du oss på 0770-771100 så åtgärdar vi felet omgående.

Ej utlösta varor

Om du beställt en vara av oss och sedan väljer att inte hämta ut varan debiteras du för de utlägg vi gjort för porto och andra avgifter (vanligtvis 135:- inkl moms). Specialbeställda varor debiteras fulla värdet av produkten samt frakt och returfrakt. Ej uthämtad försändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.

Presentkort

Ett presentkort kan ej lösas in mot pengar. Har du handlat med ett presentkort och ångrar ditt köp får du beloppet åter i form av ett nytt presentkort.

Kortbetalning

I samarbete med Dibs(http://www.dibs.se), Handelsbanken, Visa och Mastercard hanterar vi säkra betlaningar med kort. All kortinformation hanteras försiktigt; vi sparar inga kortnummer i våra databaser och all kommunikation krypteras. Vi granskar dessutom alla kortaffärer manuellt.

Vad är SSL

SSL är en term som står för Secure Sockets Layer och är en teknik för att kryptera och skydda den information som skickas via webbens http protokoll. När SSL används börjar alltid webbadressen med https:// och moderna webbläsares adressfönster kan visas med grön bakgrund.

Använder Scandinavian Photo SSL?

Ja, varje gång som du kommer till sista steget i orderprocessen kontrolleras så att sajten är i SSL läge. När du skickar din kreditkort och/eller orderinformation görs det alltid över en säker lina.

Verified By Visa

Vår korttjänst är ansluten till 3Dsecure, så här skriver Dibs om 3dSecure: "3D-Secure teknologin är utvecklat av VISA och Mastercard och syftar till att identifiera kortinnehavaren vid köp online. Identifieringsprocessen är likvärdig den som används vid bankomatuttag och som bygger på att en personlig kod/lösenord används i samband med köpet. Med denna teknik erhåller säljföretaget betalgaranti och kortinnehavaren kan vara säker på att dennes kort inte nyttjas av obehörig."

Senaste nytt

Vi reserverar oss för eventuella fel i texter och på bilder samt slutförsäljning och orimliga prisfel.
Sitemap (xml)

Handla löparstrumpor och accessoarerRunon.se, en e-handel för löparentusiaster