Scandinavian Photo använder cookies, genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du detta.
Till kassan
Nyöppning Mölndal

E-post, kundtjänst

info@scandinavianphoto.se

Telefon, kundtjänst

0770-771100

Webbsupporten har öppet måndag-fredag kl 08.00-17.00


Fraktalternativ / fraktkostnad

Vi har valt att subventionera fraktkostnaden och alltid erbjuda fasta kostnader, allt för att göra det enkelt för dig som kund. Nedan ser du de fraktalternativ som är möjliga och pris för dessa.

Mypack är till för privatpersoner och levereras till ditt närmaste Postombud. Postens leveranstid är kort, 1-3 arbetsdagar. Handlar du för över 1000:- erbjuder vi fri frakt med MyPack annars kostar det 99:-.

Vid ordervärde över 10 000 Kr inkl. moms och betalsätt postförskott, kan vissa postombud neka kontant- eller kortbetalning. Genom att ringa ditt postombud kan du få ytterligare information om vad som gäller för ditt ombud.

Företagspaket är till för företag i Sverige och levereras till företagets leveransadress innan klockan 16:00 (nästkommande helgfri måndag-fredag). För postnummer som börjar på 83 och uppåt tilllkommer 1 fraktdag. Fraktkostnad är 175 Kr inklusive moms. Brev kan du välja som fraktsätt om din försändelse väger mindre än 500 gram, få plats i ett kuvert och om värdet på produkterna ej överstiger 500 Kr. Uppfylls inte kraven ändrar vi automatiskt till Mypack/Företagspaket utan att meddela dig. Brev levereras av Posten till din brevlåda och om du valt brevpostförskott levereras brevet till ditt närmaste Postombud. Fraktkostnad är 55 Kr inklusive moms. 

Vi dellevererar inte ordrar per automatik utan skickar varorna först när hela ordern är fullständig. Vill du få varorna dellevererade kontakta oss så hjälper vi dig mot en extra fraktkostnad. Avhämtning sker i någon av våra butiker. Där kan du betala kontant, med betalkort, med Klarna (faktura eller delbetalning) eller med faktura om du är godkänd företagskund. Du får ett mail och sms då paketet ligger för avhämtning till den e-postadress och det mobiltelefonnummer som du uppgett vid beställningen. Ingen extra kostnad tillkommer för avhämtning. Mer om butiken hittar du här.

Internationell försändelse levereras med Postens utrikestjänster: Mypack eller Postpaket utrikes (För privatpersoner) samt DPD Utrikes (för företag) . Leveranstid skiftar beroende på var leveransen sker. Se Postens hemsida för vidare information. Norge: 1-4 dagar Danmark: 1-3 dagar Finland: 2-4 dagar

OBS! Vid större shoppinghögtider som t.ex. Black Friday, Julhandel m.fl. kan vissa fördröjningar av leveranstider förekomma. Dels på grund av extra hårt tryck hos vårat eget lager samt att våra speditörspartners också har högtryck under denna tiden. Men vi jobbar alltid för att korta ner leveranstiderna så mycket det bara går.

SMS-avisering

Om du uppgett mobiltelefonnummer när du lade din order och valt postpaket eller brevpostförskott kommer du inte att få en avi i din brevlåda. Du får istället ett SMS i din mobiltelefon som berättar på vilket postutlämningskontor du kan hämta din försändelse. Om du inte uppgett mobiltelefonnummer får du i vanlig ordning en avi i din brevlåda.

Sök paket genom kollinummer

Du kan följa ditt paket om du loggar in på vår hemsida. Där hittar du också paketets kollinummer vilket gör att du kan hämta ut paketet på postutlämningskontoret.

Avhämtas i butik

Om du väljer att avhämta din order i någon av våra butiker låter vi ordern ligga kvar i 7 dagar, om du av någon anledning inte hinner hämta upp den innom den tiden kan du kontakta butiken så låter vi ordern ligga kvar längre.

Fel vid leverans, transportskador

Vi gör alltid reklamationen från oss, om du upptäcker transportskadan vid mottagandet skall du låta utlämningsstället skicka försändelsen i retur och direkt därpå kontakta oss, så vi kan lägga en ny order till dig samt göra en reklamation mot vår fraktpartner.

Synliga skador på godset skall anmälas direkt vid mottagandet på utlämningsstället. Ett transportskadat gods skall anmälas till Posten på ankomstdagen. Dolda transportskador skall anmälas till Posten 020-232221 inom 7 dagar. Skulle något annat blivit fel i er leverans, fel vara eller fel antal, kontaktar du oss på 0770-771100 så åtgärdar vi felet omgående.

Ej utlösta varor

Om du beställt en vara av oss och sedan väljer att inte hämta ut varan debiteras du för de utlägg vi gjort för porto och andra avgifter (vanligtvis 135:- inkl moms). Specialbeställda varor debiteras fulla värdet av produkten samt frakt och returfrakt. Ej uthämtad försändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.

Presentkort

Ett presentkort kan ej lösas in mot pengar. Har du handlat med ett presentkort och ångrar ditt köp får du beloppet åter i form av ett nytt presentkort.

Kortbetalning

I samarbete med Dibs(http://www.dibs.se), Handelsbanken, Visa och Mastercard hanterar vi säkra betlaningar med kort. All kortinformation hanteras försiktigt; vi sparar inga kortnummer i våra databaser och all kommunikation krypteras. Vi granskar dessutom alla kortaffärer manuellt.

Vad är SSL

SSL är en term som står för Secure Sockets Layer och är en teknik för att kryptera och skydda den information som skickas via webbens http protokoll. När SSL används börjar alltid webbadressen med https:// och moderna webbläsares adressfönster kan visas med grön bakgrund.

Använder Scandinavian Photo SSL?

Ja, varje gång som du kommer till sista steget i orderprocessen kontrolleras så att sajten är i SSL läge. När du skickar din kreditkort och/eller orderinformation görs det alltid över en säker lina.

Verified By Visa

Vår korttjänst är ansluten till 3Dsecure, så här skriver Dibs om 3dSecure: "3D-Secure teknologin är utvecklat av VISA och Mastercard och syftar till att identifiera kortinnehavaren vid köp online. Identifieringsprocessen är likvärdig den som används vid bankomatuttag och som bygger på att en personlig kod/lösenord används i samband med köpet. Med denna teknik erhåller säljföretaget betalgaranti och kortinnehavaren kan vara säker på att dennes kort inte nyttjas av obehörig."

Försäljningsvilkor - PRINT

Leveransvillkor

Bildframställning

All bildproduktion bygger på ömsesidigt förtroende med god sed mellan beställare och producent. För att vi ska kunna ge efterfrågad service så ansvarar kunden för att tillräckligt tidsmarginal finns för att kunna genomföra bildproduktion på fackmannamässigt vis och att tidsmässig möjlighet finns för åtgärdande produktion om skada i form av nedan reklamationsrätt uppkommer.

Vid reklamation utförs omkopiering utan kostnad vid uppvisande av påtalad skada som skett innan leverans från Scandinavian Photo Print. Reklamationer ska påvisas med retur av skadad produkt i sin helhet inom 8 arbetsdagar. Vi förbehåller oss rätten att hänvisa reklamationen till tredjepart i de fall produkten skadats efter att varan har lämnat vårt lager och omsorg. Vid godkänd reklamation ombesörjs transport av ersättande varor av Scandinavian Photo på samma sätt som ursprunglig beställning omfattade.

Vid krav på färglikhet behöver vi mottaga färgprov innan produktion påbörjas. Bifogas ej färgprov gäller vår bedömning som den riktiga.

Alla beställningar av bildutskrifter är unika och då varan endast kan säljas till beställaren och omfattas därför ej av ångerrätt utöver reklamationsrätten vid skada.

Ansvar för inlämnat material

Skador eller förlust av inlämnade varor, såsom framkallad film, skisser, original etc. ersätter vi enligt vår försäkrings villkor för varor som förvaras för kunds räkning i direkt anslutning till pågående produktion och med de belopp som försäkringen omfattar. För inlämnat material i ansvarar Scandinavian Photo tills relaterad produktion avslutats och varan har tillhandahållits för avhämtning.

Förlust av digitala bildfiler ersätts ej.

Vid montering av utskrifter som ej producerats av Scandinavian Photo ansvarar monteringen sker på fackmannamässigt vis. Beställaren ansvarar för originalet och efterbehandling sker på beställarens ansvar.
Scandinavian Photo hanterar alla bildfiler som levereras till oss som temporära och tar inget ansvar för beställarens säkerställande av originalfilens bevarande. Om återkommande produktion från digitala filer sker kan dess lagras för kommande produktion i god sed.

Scandinavian Photo tar inget ansvar för bildrättigheterna för inlämnat samt tillhandahållet material för framtagande av kopior då det åligger bildbeställaren att själv med god etik redovisa och respektera upphovsrätten.

Scandinavian Photo frånsäger sig allt etiskt ansvar för tillhandahållna material av tredje part för bildframställning hos Scandinavian Photo Print.

Vi reserverar oss för eventuella fel i texter och på bilder samt slutförsäljning och orimliga prisfel.
Sitemap (xml)